Sang-hyun er en hengiven prest som elsker livet så høyt at han uselvisk er villig til å ofre det for å prøve ut en ny vaksine mot et dødelig virus - et virus som medfører en grusom og smertefull død. I møtet med smerten håper han å komme nærmere sin frelser, men det viser seg at det verken er vaksinen eller Gud som redder ham fra den sikre død, men blodet fra en anonym donor - som samtidig gir ham en blodtørst uten like.
Den tidligere så jomfruelige presten oversvømmes nå av begjær, og finner allerede på sykehuset en åndsfrende i konen til en barndomsvenn. Deres gjensidige attraksjon er altoverskyggende, både psykisk og fysisk, og de finner en trøst og en glede i hverandre som de aldri tidligere har kjent. Park Chan-wook fråtser i det vampyriske universet, hvor sexen er hetere, volden er hardere, begjæret er sterkere og de menneskelige driftene nærmest uutholdelige. Vampyrgenren gjennomgår en storslått gjenopplivelse for tiden, men det er ingen som kan revitalisere den mer enn regissøren av Oldboy, som her byr på visuelle nytelser av en annen verden.
Park Chan-wook, født i Seoul i 1963, studerte filosofi ved Sogang University, hvor han også startet en filmklubb og utviklet en sterk interesse for filmteori. Han publiserte tidlig mange essays om film i tillegg til å lage kortfilmer. Hans første store filmsuksess var filmen JOINT SECURITY AREA, som slo både nasjonale og internasjonale rekorder og ble invitert til konkurranseprogrammet i Berlin i 2000. Deretter lanserte han sin særs suksessrike hevntrilogi, bestående av SYMPATHY FOR MR VENGEANCE (2002), OLDBOY (2003) som vant Grand Prix ved Cannes og avslutningsvis SYMPATHY FOR LADY VENGEANCE (2005), som alle tre ble vist på BIFF hvert år. Etter å ha vist frem I’M A CYBORG, BUT THAT’S OK (2006) i Berlin, returnerte han til Cannes’ hovedprogram i 2009 med THIRST, hvor han vant juryprisen.