Teknologiselskapet Axon er en ledende leverandør av kamerautstyr og elektrosjokkvåpen til amerikansk politi. I utgangspunktet er dette utstyr som skal hindre politiet i å utøve dødelig vold der det ikke er strengt nødvendig, men i denne kritiske og tankevekkende dokumentaren viser filmskaper Theo Anthony at politiets kroppskameraer ikke bare fanger virkeligheten, men ofte også forvrenger den til det ugjenkjennelige. Anthony går også selskapets forretningsstrategi nærmere etter i sømmene – for er det egentlig tilfeldig at de både produserer «tasers» og kamerateknologi?
ALL LIGHT, EVERYWHERE problematiserer overvåkningssamfunnets tro på kameraets objektivitet. Blant annet får vi innblikk i hvordan Axons kroppskameraer får bevegelser til å se voldsommere og mer truende ut enn de er, med det resultat at hverdagslige situasjoner feilaktig kan oppfattes som farlige. Resultatet er en dagsaktuell dokumentar med et historisk og filosofisk perspektiv på overvåkning og den i dag utbredte troen på at teknologien er løsningen på alle menneskelige problemer.
Theo Anthony (USA) Filmografi: RAT FILM (2016), CHOP MY MONEY (2014)