En tidligere prostituert har fått barn med en utstasjonert amerikansk soldat, som nå er vendt hjem. Brevene hun sender ham kommer i retur. Hennes sønn Chang-guk blir plaget og mobbet av landsbyboerne for sin hudfarge og de eneste vennene han har er Ji-hum og Un-ok. Sistnevnte er merket for livet etter en ulykke, som har gjort henne blind på det ene øyet. Men det finnes håp om en operasjon som kan gi henne synet tilbake, og en amerikansk soldat kan være løsningen for å få operasjonen finansiert. ADDRESS UNKNOWN regnes for å være en av Kim Ki-duks ypperste filmer,om enn en film som til tider kan virke svært ubehagelig i sin realistiske skildring av vold. "No animals were harmed" står det i fortekstene - og det er jo greit å ha med seg, for det ser til tider ille ut. ADDRESS UNKNOWN lærer oss forøvrig ett og annet om koreanernes forhold til de amerikanske styrker i landet og er ikke minst derfor en viktig film i helhetsperspektivet i BIFFs koreanske satsing.
Kim Ki-duk (1960) har en spesiell plass innen koreansk film og han har jobbet med enorm effektivitet de siste årene. Siden debuten CROCODILE i 1996 har han laget 7 spillefilmer. WILD ANIMALS (1997), BIRDCAGE INN (1998), THE ISLE (1999), REAL FICTION (2000), ADDRESS UNKNOWN (2001), og SYKE JÆVEL (2001). Han har ingen filmutdannelse eller noen slags "kulturell" bakgrunn, snarere tvert imot. Han sluttet tidlig på skolen, og jobbet på fabrikk før han vervet seg i marinen. Han livnærte seg med kunstmaling i Paris før han returnerte til Korea. I løpet av de siste årene har han blitt en av de mest feirede regissører i den internasjonale filmfestival-verden. Han karakteriseres som en svært kontroversiell geriljaregissør med sine ekstremt lave budsjetter og høye hastighet.